2010






Januari-Maj. Minns ingenting??? Minns bara att året inte började så jättebra. 2009 fick vi reda på att min plastmorfar (kallad morfar i hela mitt liv, min riktiga träffade jag aldrig) hade cancer. Det var riktigt jobbigt, har aldrig förlorat en i släkten förut. Några månader senare avled han, tyvärr. :'( Minns när jag träffade honom sista gången vilket var jättejättejobbigt..helt ärligt ville jag bara springa där ifrån, det var riktigt hemskt att se honom. Efter begravningen tänkte vi alla ta nya tag, men varade inte länge då vi fick reda på att min 25-åriga moster hade drabbats av samma sjukdom. Det var en riktig mardröm, gick absolut inte att förstå. Men nu är hon "frisk", vågar inte säga att hon är riktigt frisk för det är väldigt lätt att det kommer tillbaka. Det kan ta upp till 5 år tills man är helt fri från sjudomen.
Till det roliga, vi hade en fest för Sofia som var väl helt okej kul då. Om vi hade haft den nu hade det ju vart skandal........HAHA. Påminner mig lite om 97ornas nuvarande fester faktiskt (no offence <3). Drog till Romme med skolan, astråkigt. Sen var det ju Åland med laget i några dagar, en liten övning till Barcelona! Det var riktigt kul, älskar mina tjejer gryyyymt mycket!
I mars finns det inga minnen, tycker sjuan var äckligt jobbig...typ jobbigare än åttan (hittills iaf)! I April fyllde jag 14 år, no fekke eller annat speciellt att minnas...sen efter det var det ju meningen att laget skulle på träningsläger till Barcelona.
2 dagar innan är Hanna ute och cyklar. Det var ganska varmt ute, Hanna var glad för hon skulle hem och packa och lääängta tills resan skulle komma. Hanna börjar närma sig sitt hem, då telefonen ringer. Sara ringer. Hanna svarar, Sara skriker. Hanna fattar inte vad Sara säger, Sara är galen. Hanna stannar cykeln och då hör hon. Sara skriker att hon har fått reda på att inga plan går, pga ett vulkanutbrott på Island. Jag blir helt chockad och tänker bara posetivt, för detta kan inte vara sant. (Tror tom detta hände på min födelsedag?!) Sen blir allt bara värre dagen som går, tillslut var det kvällen innan. Jag och Sofia grät oss till söms hemma hos henne. Dagen det skulle vara avfärd, går jag och Sofia upp och deppar....DET VAR INTE KUL MINA VÄNNER!
Maj då? Vi typ längta galet till sommarlovet och det var ganska chillpill i skolan liksom..soooft!

Min dator har flipp så kan inte skriva hela idag, försöker imorgon istället! PUSSEN /HANNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0